Do’s en Don’ts

Buitenreclame

Tips voor het ontwerpen van groot formaat advertenties

  • Korte teksten van maximaal 6 tot 8 woorden

  • Gebruik groot formaat letters

  • Gebruik een beeld dat geen twijfel laat bestaan over uw bedoeling

  • Een pakkend en beschrijvend beeld

  • Zorg ervoor dat het logo of de naam goed leesbaar is

  • Maak gebruik van kleurcontrasten (bijv. zwart/wit, blauw/wit, rood/wit)

  • Gebruik schreefloze letters voor een optimale leesbaarheid

  • Vermeld uw website adres aan de onderzijde

  • Een bestaande printuiting vergroten

  • Te veel informatie communiceren

  • Te kleine, drukke of ingewikkelde afbeeldingen gebruiken

  • Beeld gebruiken dat afleidt van uw boodschap

  • Fletse kleuren

  • Vermijd te veel wit als achtergrondkleur

Check uw reclameuiting

Voor een snelle controle van de leesbaarheid, hebben wij de volgende tip voor u. Ga op ca. 6 meter afstand van uw PC of laptop staan en kijk of uw boodschap en uw logo voldoende leesbaar is.

Gratis advies nodig?

Voor adverteren op groot formaat gelden andere regels dan gewone (print) advertenties.

Wij adviseren u graag.

Bel voor gratis advies

Neem contact op

Opmaakservice

Heeft u geen eigen ontwerper, of maakt u gewoon graag gebruik van onze ervaring?

Kies dan voor de ontwerpservice van Van IJzendoorn Marketing Advies.

Naar opmaakservice

Ook opvallen met uw bedrijf?

René van IJzendoorn

Van IJzendoorn Marketing Advies
0344 – 627875

Door uw gegevens achter te laten gaat u akkoord met onze privacyvoorwaarden